Школа фотографії: Використання кольорових світлофільтрів та проекційних трафаретів (гобо) при створенні дизайнерської композиції у фотографії

29.03.2013

Використання кольорових світлофільтрів при створенні фото композицій

Світлофільтр - оптичне пристосування, зазвичай виготовляється зі скла, желатини або пластику, для зміни спектрального складу випромінювання, встановлюється або на оптичному шляху об’єктиву фотоапарата, або перед джерелом світла.

Кольорові світлофільтри (червоні, жовті, сині, ін.) -  найчисленніша категорія, яка налічує сотні відтінків. Їх функція – це пофарбувати світло, одержане від будь-якого типу джерела в певний колір, надати йому забарвлення. Це може бути сильний, насичений, “кричущий” колір, або блідий, ледве вловимий, схожий на натяк відтінок. Але в будь-якому випадку, колір присутній, ми його бачимо, він є в кадрі. Кольорові фільтри (жовтий, оранжевий, зелений, червоний, сепія, золотий і т. д.) використовуються в чорно-білій фотографії  і для створення цікавих колірних ефектів в кольоровій фотографії. Кольорові світлофільтри допоможуть домогтися художньої виразності знімка.

Крім забарвлення світла (тобто внесення змін в спектральну криву), у кольорових фільтрів є другорядна характеристика: поглинання світла. Найчастіше вона тим більше, чим фільтр має більш насичений колір. Вона тим більше, чим колір фільтра лежить ближче до синьої частини спектра. Часом деякі фільтри можуть поглинати кілька ступенів (до 7-8 ступенів). Тому при застосуванні слабких імпульсних джерел, при застосуванні постійного світла (де практично завжди існує нестача потужності), такі комбінації вже непридатні, втрати будуть складатися і приведуть до того, що взагалі не побачимо світла від джерела, не дивлячись на те, що воно буде працювати “на повну“. У кольоровому світлофільтрі кожен відтінок унікальний. Використовуємо не комбінації, в якій заміна одного компонента на інший буде згубна, а номерами. Знаємо, як буде вести той чи інший фільтр, знаємо його характеристики, знаємо його втрати, знаємо його “естетику”. Тому з усього різноманіття фільтрів у фотографа залишається 20-25 потрібних йому кольорів, які він зазвичай має в студії і цей список буде тим більше, чим активніше і інтенсивніше він їх використовує. На відміну від конверсійних, дифузних, що мають більш вузький асортимент і більш конкретне застосування, в роботі з кольоровими повинен бути такий принцип: спробувати якомога більше, щоб зупинитися на “своїх” фільтрах, на тих, які потрібні для створення фотодизайнерської композиції.

Кольорові фільтри – це простий і недорогий інструмент для дизайнерської творчості. За їх допомогою можна забарвити фон або об’єкт зйомки або і те і інше одночасно. Сучасні фотохудожники та фотодизайнери не дуже активно використовують цей образотворчий прийом фотографії. Хоча ним можна досягти високохудожніх результатів при створенні композиції у фотодизайні.

Говард Шатц та Майлз Олдрідж, без сумніву, одні з найбільш цікавих сучасних фотографів, що працюють в сфері моди. Їх знімки засліплюють, вражають і приводять в подив. Кольорові рішення їх фотографій надзвичайно сміливі і незвичайні, навряд чи можна назвати кого-небудь, хто вмів би керувати кольором подібним чином.

Фотограф Г.Шатц

Фотограф Г.Шатц

Приклад використання сучасним фотографом кольорових світлофільтрів

Фотограф О.Тітяєв

Приклад використання сучасним фотографом кольорових світлофільтрів. У даній фотографії на фронтальну частину моделі світить джерело без фільтрів, тоді як на фонове джерело (рефлектор з сотами) і на 2 джерела контрового світла з обох сторін моделі надіті фільтри 181 CONGO BLUE, щоб отримати лінії світла, що гармонують з головним убором моделі (світлова схема О.Тітяєва).

Технології у використанні кольорових світлофільтрів

Практичне застосування кольорових фільтрів досить широке: від простого додання відтінку фону, або тонування тіней, до створення складних ефектів, технологія яких часом настільки унікальна, що може бути відтворена одиницями. Це може бути імітація різних природних умов освітлення: імітація підводної зйомки, близькості до вогню, сходів-заходів, яскравого сонячного світла або блідого місячного. Це може бути посилення будь-яких кольорових предметів у кадрі: додайте на листя на задньому плані джерело світла із зеленим фільтром і вони заграють такими фарбами, що тропіки здадуться нудним, вицвілим лісом. Діапазон застосування безмежний, і кожен фотограф визначає для себе, наскільки він застосовує фільтри в своїй роботі, але аксіомою є те, що фотограф, одного разу спробував серйозно попрацювати з фільтрами, назавжди знаходить їм місце у своєму арсеналі устаткування.

Підсвічування  фону для отримання художніх ефектів

Кольорові світлофільтри допоможуть домогтися художньої виразності знімка. Світлофільтри випускаються самих різних кольорів і відтінків, у вигляді рулонної або листової плівки, а також вже встановлені в рамки і готові до використання.

Для того, щоб урізноманітнити фотографії, зовсім не потрібна велика кількість різних кольорових фонів. За великим рахунком достатньо трьох – білого, сірого і чорного. Для того, щоб отримати різноманітні кольори фону, потрібно використовувати кольорові світлофільтри, що встановлюються на студійні моноблоки (або портативні спалахи, якщо використовують їх при зйомці).

Сторінки: 1 2 3 4 5 6

  • https://1tvs.com.ua/ua/ua/articles/nashi-prepodavateli-o-raznom/ »
  • https://1tvs.com.ua/ua/ua/articles/shkola-fotografii-ekspozitsiya-osnovyi-pravilnogo-eksponirovaniya-vashih-fotografiy/«

Конаткти

Коли дзвонити

в будні дні з 09:00 до 22:00
у вихідні з 12:00 до 21:00

Приймальна комісія:
+380 67 169-46-49,
+380 63 298-68-38
Поточні навчальні питання:
+380 50 690-95-59

Схема навчального року та канікул

Куди їхати

Вул. Академіка Доброхотова 7А,
Київський Університет Права

Карта проїзду

Гуртожиток Іногороднім

Спільноти

facebook

Розклад Великий