Школа фотографії: Використання кольорових світлофільтрів та проекційних трафаретів (гобо) при створенні дизайнерської композиції у фотографії

29.03.2013

Ірина Літічевська

Фотографія  являє собою один з найпоширеніших видів образотворчого мистецтва і як будь-яке мистецтво спирається на застосування різних технічних засобів. Можна сказати, що жодне образотворче мистецтво не володіє таким широким арсеналом технічних засобів і не вимагає від художника таких великих технічних знань як фотографія.

При використанні постановчих технологій з кольоровими фільтрами та проекційними трафаретами (гобо) має велике значення в композиції фотодизайну колір та лінії.

Розрізняють три види впливу кольору на людину: фізичний, оптичний і
емоційний.

При фізичному впливі мова йде про вплив кольору на фізіологію людини. Об’єктивний вплив кольору підтверджено експериментальним шляхом і залежить від кількості кольору, якості кольору, часу впливу, особливостей нервової системи, віку, статі та інших факторів. Безпосередньо фізіологічною дією на весь організм людини пояснюються явища, викликані червоним і синім кольорами, в особливості при максимальній їх насиченості. Червоний колір збуджує нервову систему, викликає частіше дихання і пульсу і активізує роботу м’язової системи. Синій колір надає гальмуючу дію на нервову систему.

Оптичний вплив кольору. До цього впливу відносяться ілюзії або оптичні явища, викликані кольором і змінюють зовнішній вигляд предметів. Розглядаючи оптичні явища кольору, всі кольори можна умовно розділити на дві групи: червоні і сині, тому що в основному кольори по своїм оптичним властивостям будуть тяжіти до якоїсь з цих груп. Виняток складає зелений колір.

При психологічному впливі кольору йдеться про почуття, переживання, які ми можемо відчувати під впливом того чи іншого кольору. Цей вплив дуже тісно пов’язано з оптичними властивостями кольору.

Враховуючи, ці види впливу кольору на глядача при створенні композиції у фотодизайні, можемо досить визначено використовувати кольори фільтрів при фотозйомці.

Про лінії ще древні китайські мудреці говорили як про “лінії сили”, які утворюють абрис контурів предметів, пейзажів, фігури людини, є основними в композиції.

Пряма лінія висловлює активне, швидку дію. На зламах і закругленнях ліній рух погляду глядача як би сповільнюється. Якщо в кінці лінії зробити завиток, то погляд завжди буде обирати її кінцевою точкою.

Горизонтальні лінії створюють враження спокою, а злегка зігнуті символізують млявість, втому, розслаблення.

Вертикальні ж лінії є опорою, вони стовпи композиції, що створюють враження стійкості. Справа в тому, що існує досить сильний оптичний ефект, який полягає в тому, що вертикальні лінії і різноманітні витягнуті по вертикалі форми візуально здаються більше, ніж точно такі ж, але горизонтальні. При наявності в зображенні горизонтальних і вертикальних ліній погляд глядача завжди рухається спочатку по горизонтальних, а потім по вертикальних лініях.

За логікою сприйняття європейською людиною, лінії композиції йдуть зліва направо і зверху вниз. Зображення легко читається, якщо його композиційний центр знаходиться у верхній лівій частині фотографії.

Діагональні лінії сприяють охопленню поглядом всієї картини надають динаміки зображенню, символізують рух, об’єднують частини зображення.
Діагональ, що йде з лівого верхнього кута в правий нижній, називається “падаючою”, а діагональ з лівого нижнього кута в правий верхній – “висхідною”. Рух вниз по висхідній діагоналі або вгору по падаючій діагоналі (її ще називають “діагоналлю відходу”) показує напруженість руху.
Діагональ, спрямована зліва направо і вглиб, викликає відчуття напруженості, активності, і називається “діагоналлю боротьби”.

Спіралеподібна або скручена лінія, яка все більше викривляється, висловлює напруженість і життєву силу. Причому у напрямку витків спіралі можна направляти погляд глядача. Якщо лінія йде вгору зліва направо, то погляд йде знизу вгору (висхідна діагональ). Якщо вверх справа наліво, то погляд пройде згори донизу (падаюча діагональ).

S-подібна лінія, S-подібний вигин, «Лінія краси» – естетичне поняття, компонент художньої композиції, хвилеподібна, згинаються крива лінія, яка надає зображенню особливу витонченість. Вона може створюватися кордонами, контурами зображеного предмета, або ж візуально формуватися кількома об’єктами.

Дотримуючись правил та законів композиції стосовно ліній, можна використовувати або створювати такі проекційні трафарети (гобо), які б підкреслювали у фотозображенні  задум дизайнера та фотографа.

Сторінки: 1 2 3 4 5 6

  • http://1tvs.com.ua/ua/ua/articles/nashi-prepodavateli-o-raznom/ »
  • http://1tvs.com.ua/ua/ua/articles/shkola-fotografii-ekspozitsiya-osnovyi-pravilnogo-eksponirovaniya-vashih-fotografiy/«

Конаткти

Коли дзвонити

в будні дні з 09:00 до 22:00
у вихідні з 12:00 до 21:00

Приймальна комісія:
(+38 044) 227-42-10
(+38 044) 229-75-35
+38 063 298 68 38
Поточні навчальні питання:
(+38 044) 229-75-35
+380 50 690 95 59

Схема навчального року та канікул

Куди їхати

Київ, ст. м. Житомирська,
вул. Львівська, 23, Університет
"Україна", корпус 2, 6 пов.

Карта проїзду

Гуртожиток Іногороднім

Спільноти

facebook Вконтакті

Розклад Великий